Va innebär då detta?

vet inte riktigt säkert är alla andra kommer att börja läsa detta. Kanske är det redan ikväll? kanske imon? kanske dröjer det en vecka, en månad eller länge än så? tror nog att det blir snart men har inte riktigt bestämmt mig.

Anledningen till bloggen är att en ny fas i mitt å jimmys liv börjat ta form. Vi ska bli föräldrar :) De flesta i våran umgänges krets vet redan om det men kanske inte alla, därför är inte denna bloggen offentlig än.

Den 21 maj gjorde jag en gravititestest hemma, helt ensam. Visst hade jag gått över några dagar men trodde inte att det var något, men oj så fel man kan ha. Testet visade Gravid 2-3veckor. haha jag höll på å dö i lycka. Samtidigt var det lite chockerande för det var inte riktigt vad vi tänkt, eller jo de var precis vad vi tänkt men vi trodde inte att det skulle gå så enkelt. Det kunde ju ta upp till ett år stod det, så att vi skulle lyckas första månaden fanns inte på kartan. Men kanske var det "någons" sätt att säga förlåt, några dagar innan hade "någon" tagit en stor del i mitt liv, nämligen min förmåga att spela fotboll, mitt korsband gick av för andra gången på ett år. Men som sagt,  fotbollen togs ifrån mig men jag fick något så mycket vackrare, jag fick ett liv, ett liv som är hälften jag och hälften Jimmy, ett liv som kommer att ge mig hundra gången mer glädje än en vunnen skytteliga eller hatrick. Vi fick ett barn. Än sålånge växer det där inne i magen men finns det någon rättvisa i världen så kommer allt gå bra och ett litet underverk kommer att förgylla våra liv.

Så det är sjukt men jag ska bli mamma, jimmy ska bli pappa, mamma ska bli mormor och mormor ska bli gammelmormor, jennie ska bli moster(vilket enligt henne är de aldra största höhö) och mina bröder ska bli morbröder. jimmys föräldrar ska bli farföräldrar och hans systrar fastrar. Alla i våran närhet får en ny roll i en ny människas liv, är det inte underbart?


jag tycker att det är fantastiskt, det är ett riktigt äventyr och jag är redo att på 9 månader förbereda mig för vad som kommer att bli en bästa resan i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0